ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ : Ξανά στο προσκήνιο… ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Έδεσσας

Τρία στα τέσσερα μείζονα οδικά έργα που περιμένουμε στην περιοχή μας είχε προσφάτως η κυβέρνηση. Χρειάζεται με την ίδια «ζέση» να δει και το τέταρτο, ώστε επιτέλους να αποκτήσουμε στον τόπο μας ικανοποιητικές συνδέσεις και κυρίως ασφαλείς.

Αναφέρομαι στους αυτοκινητοδρόμους κομβικής σημασίας Θεσσαλονίκη – ΈδεσσαΔράμα – ΑμφίποληΘεσσαλονίκη – Κιλκίς και Χαλάστρα – Εύζωνοι.

Δεν είναι μόνον αυτά τα σημαντικά οδικά έργα που περιμένουμε, αλλά είναι τα πιο κομβικά και θα αναφερθώ επιγραμματικά έστω στη σημασία τους. Το ευτυχές είναι ότι τα πρώτα τρία έχουν δρομολογηθεί και μπορούμε να μιλάμε πια με χρονικούς ορίζοντες ολοκλήρωσης. Παρότι μια τέτοια κουβέντα είναι πάντα επισφαλής, όπως αποδεικνύεται συχνά πυκνά στην πράξη.

Να τα δούμε ένα ένα. Τα πρώτα δυο έργα ουσιαστικά ξεκίνησαν να προωθούνται μαζί και θα κατασκευαστούν και τα δυο με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Να επισημάνουμε τη συμβολή της πρώτης διοίκησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, δηλαδή το τοπικό δίδυμο Κώστα Καραμανλή και Γιώργου Καραγιάννη, που τα δρομολόγησαν και τα δύο. Για την πρόοδό τους τα εύσημα στις επόμενες διοικήσεις…

Ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (περίπου 80 χλμ.) είναι ένα αναγκαίο έργο, είναι το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό από όλα τα παραπάνω και αποτελεί ένα έργο αποκατάστασης ενδοπεριφερειακών συνδέσεων, μεγάλης προτεραιότητας εδώ και δεκαετίες. Η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν συνδέεται με αυτοκινητόδρομο με τη Θεσσαλονίκη. Ο υφιστάμενος δρόμος έχει χαρακτηριστεί ανεπαρκής εδώ και πολλά χρόνια, είναι σε σημεία του εξαιρετικά επικίνδυνος και τα στοιχεία των τροχαίων το αποδεικνύουν, ενώ σηκώνει και πολύ μεγάλο βάρος του μεταφορικού έργου στην Κεντρική Μακεδονία, που σχετίζεται μάλιστα με τον πρωτογενή τομέα, τον βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της περιοχής. Δυο παρακάμψεις κι ένα τμήμα χιλιομέτρων είναι ουσιαστικά τα έργα που θα γίνουν για να μετατραπεί η σημερινή απαρχαιωμένη εθνική οδός σε αυτοκινητόδρομο, με πολλαπλές ευεργετικές συνέπειες όχι μόνο για την Πέλλα και την Κεντρική Μακεδονία, αλλά και για την εθνική οικονομία, δηλαδή για τη χώρα.