Η υπερβολική ταχύτητα εκτροχίασε το τρένο τον Μάιο του 2017 στο Αδενδρο, έξω από τη Θεσσαλονίκη – Υπαίτιοι για το δυστύχημα θεωρήθηκαν ορισμένοι εκ των θανάσιμα τραυματισμένων υπαλλήλων της αμαξοστοιχίας
«Με βάση την επίσημη ανάλυση των στοιχείων του ταχογράφου που έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά την ώρα της εκτροχίασης η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας ήταν 144,3 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η επιτρεπόμενη ταχύτητα διέλευσης από την 1η γραμμή (παρακαμπτήριος) του σιδηροδρομικού σταθμού Αδενδρου ήταν 60 χιλιόμετρα».
Σε αυτό το συμπέρασμα είχε καταλήξει η τριμελής επιτροπή, αποτελούμενη από στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Εταιρείας Συντήρησης του Δικτύου (ΕΕΣΣΤΥ), για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος τον Μάιο του 2017 στο Αδενδρο, έξω από τη Θεσσαλονίκη. Στο δυστύχημα είχαν χάσει τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός και δύο μέλη του πληρώματος, ενώ είχαν τραυματιστεί δέκα επιβάτες.
Η προκαταρκτική έκθεση ολοκληρώθηκε μόλις έξι ημέρες μετά το δυστύχημα, με τα μέλη της επιτροπής να πραγματοποιούν αυτοψία στο σημείο του δυστυχήματος και να παίρνουν καταθέσεις από τους υπαλλήλους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία 58.