Στην σύσκεψη των εκπροσώπων και των υπηρεσιακών παραγόντων των επτά δήμων της Θεσσαλονίκης για το Παραλιακό Μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος συμμετείχε ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης.
Η σύσκεψη έγινε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα και την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Πάρι Μπίλλια της Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλας Πατουλίδου και του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστα Γιουτίκα, όπου παρουσιάστηκε η πρώτη φάση του έργου από τον επικεφαλής της επιβλέπουσας ομάδας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάκη Δούμα.
Ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης συνεχάρη τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα διότι όπως είπε «η σύσκεψη αυτή εκτός από την δυνατότητα ανάπτυξης του Θερμαϊκού αποτελεί ένα πεδίο συνεννόησης που λείπει από τους Αυτοδιοικητικούς του νομού» και έθεσε υπόψιν των συμμετεχόντων στη σύσκεψη την ανάγκη να επεκταθεί η χωρική διάσταση της μελέτης ακόμη περισσότερο προς τα Δυτικά συμπεριλαμβάνοντας και τις εκβολές των τεσσάρων ποταμών γιατί όπως είπε έχουν σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την ποιότητα του Θερμαϊκού Κόλπου. «Προσωπικά εκτιμώ ότι όλος ο Θερμαϊκός κόλπος φτάνει μέχρι τις Αλυκές Κίτρους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Δέλτα τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να συμπεριληφθεί σε μια νέα μελέτη για την οποία όπως είπε η διοίκηση του δήμου Δέλτα έχει προετοιμαστεί σχετικά.
«Η περιοχή μας, η δυτική πλευρά έχει υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες από την ανθρωπογενή παρέμβαση και την άναρχη βιομηχανική δόμηση δεκαετιών» υπογράμμισε ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης και ανέφερε ότι «η περιοχή ήταν οργανικά συνδεδεμένη με τον πολίτη της δυτικής πλευράς, καθώς την δεκαετία του 1960 ήταν πλαζ για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Εδώ και περίπου 50 χρόνια αποσυνδέθηκε η σχέση του πολίτη από τη θάλασσα και ενώ εξακολουθεί να είναι παραλία, κανένας δεν το γνωρίζει ενώ οι δραστηριότητες των ανθρώπων και η ενασχόληση τους δεν έχουν καμία σχέση με τη θάλασσα, κάτι που οφείλουμε να επαναφέρουμε και να επαναπροσδιορίσουμε» τόνισε.
Ο δήμαρχος Δέλτα έκανε μια σύντομη αναδρομή στις προσπάθειες που έγιναν στην περιοχή κατά το παρελθόν που βρίσκεται υπό την προστασία της συνθήκης RAMSAR και της NATURA 2000 ενώ υπογράμμισε την ιδιαιτερότητα του δήμου Δέλτα και λόγω της άτυπης βιομηχανικής συγκέντρωσης που υπάρχει στο Καλοχώρι και τόνισε ότι χρειάζεται «να παντρευτούν» οι υφιστάμενες δραστηριότητες με τις μελλοντικές χωροθετήσεις ενώ επέμεινε στην δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει τη Σίνδο με τη Θεσσαλονίκη.
«Θα πρέπει να συμπεριληφθεί σε μελέτη η επέκταση του Μετρό ή η δημιουργία προαστιακού σιδηρόδρομου τουλάχιστον μέχρι το πανεπιστήμιο -πρώην ΤΕΙ- όπου υπάρχουν 25.000 φοιτητές» τόνισε ο δήμαρχος Δέλτα και σημείωσε ότι σε κοντινή απόσταση βρίσκονται η ΒΙΠΕΘ, η ΑΒΖ (Άτυπη Βιομηχανική Ζώνη) Καλοχωρίου και το στρατόπεδο Γκόνου με μια σειρά εισαγωγικών επιχειρήσεων που συμβάλλουν καθοριστικά στο ΑΕΠ της χώρας. «Είναι δύσκολο το πάντρεμα το κατανοούμε όλοι πρέπει να διασφαλίσουμε το οικολογικό αποτύπωμα και να εδραιώσουμε την περιβαλλοντική ευαισθησία και την ύπαρξη της ιδιωτικής Πρωτοβουλίας σε έναν λεπτομερή σχεδιασμό που θα έχει αλληλουχία για να μπορέσουμε να το υπηρετήσουμε εμείς και οι επόμενοι δίχως κραδασμούς» τόνισε ο δήμαρχος Δέλτα.
Οι προτάσεις του δημάρχου Δέλτα Γιάννη Ιωαννίδη βρήκαν σύμφωνο τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα ο οποίος παίρνοντας το λόγο υπογράμμισε ότι «είναι σταθερή η βούληση της διοίκησης της Περιφέρειας για ενίσχυση της δυτικής πλευράς της πόλης που έχει αναπτυχθεί ανισόρροπα. «Συμφωνώ απόλυτα και πρέπει να υπάρχει ως διεκδικητικό πλάνο να φτάσει το μετρό στα ΤΕΙ και να μπούμε στη διαδικασία να μελετήσουμε σε ξεχωριστή μελέτη την περίπτωση της προέκτασης του Παραλιακού Μετώπου που θα περιλαμβάνει τις εκβολές των τεσσάρων ποταμών» υπογράμμισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
Το σχέδιο για την περιοχή Δήμου Δέλτα περιλαμβάνει: Εφαρμογή της μελέτης του ΕΚΒΥ και δημιουργία του αλιευτικού καταφυγίου, όπου μπορεί να γίνει και στάση θαλάσσιας συγκοινωνίας. Σύνδεση -άξονας προς τα δυτικά- με περιπατητική διαδρομή πεζού και ποδηλάτου επί πασσαλόπηκτης ελαφριάς κατασκευής, δίχως την κατασκευή αναχώματος.