ΟΑΣΘ : Η συμφωνία Υπουργείου – ΚΤΕΛ για τις γραμμές του ΟΑΣΘ – Πότε ξεκινούν τα δρομολόγια

Υπογράφεται, πιθανότατα μέσα στην εβδομάδα και τίθεται σε εφαρμογή, σταδιακά από τις αρχές του χρόνου, η εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή οι σχετικές συζητήσεις ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο ΚΤΕΛ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και επιδίωξη και των δύο πλευρών είναι μέσα στις επόμενες ημέρες να πέσουν και οι υπογραφές. Νωρίτερα, αναμένεται η απάντηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ως προς το ύψος της σύμβασης καθώς και η διευθέτηση ενός, δύο ανοιχτών ζητημάτων τα οποία όμως και οι δύο συμβαλλόμενοι τα αξιολογούν ως ήσσονος σημασίας.
Εάν τα πράγματα εξελιχθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μετά την υπογραφή της σύμβασης αυτή θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαραίτητο έλεγχο. Εφόσον εγκριθεί -υπολογίζεται προς το τέλος Νοεμβρίου- αμέσως μετά, στις αρχές Δεκεμβρίου θα γίνει η προμήθεια των 121 νέων λεωφορείων αστικού τύπου. Θα απαιτηθεί περίπου ένας μήνας ώστε να ετοιμαστούν τα πρώτα λεωφορεία τα οποία θα μπαίνουν σταδιακά από τις αρχές του χρόνου στις 25 γραμμές της υπαίθρου οι οποίες εκχωρούνται στο ΚΤΕΛ.
Τι προβλέπει η σύμβαση
Τα βασικά σημεία της συμφωνίας μεταξύ υπουργείου και ΚΤΕΛ είναι τα εξής:
1. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια για δύο συν ένα χρόνια.
2. Το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει το συγκοινωνιακό έργο σε συνολικά 25 γραμμές (το αρχικό σχέδιο προέβλεπε 26 αλλά τελικά έμεινε εκτός η γραμμή Νο 59: Τοπικό Πεύκων) οι οποίες βρίσκονται στη συντριπτική πλειονότητά τους εκτός του αμιγούς πολεοδομικού συγκροτήματος.
3. Το ύψος της αποζημίωσης είναι 1,43 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. Δεδομένου ότι το σύνολο του έργου σε αυτές τις 25 γραμμές ανέρχεται σε περίπου 12,2 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως, η συνολική αποζημίωση την οποία θα καταβάλει το υπουργείο θα ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σε αυτό το ποσόν προστίθενται και άλλα 4,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στις έξι γραμμές τις οποίες ήδη υλοποιεί το ΚΤΕΛ, δηλαδή σύνολο περίπου 22,3 εκατ. ευρώ ετησίως.
4. Η αποζημίωση θα καταβάλλεται απευθείας προς το ΚΤΕΛ, μέσω του ΟΣΕΘ (Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και όχι μέσω του ΟΑΣΘ όπως συμβαίνει σήμερα με τις έξι γραμμές, καθώς ο ΟΑΣΘ παρακρατά για αρκετό καιρό τα χρήματα τα οποία δικαιούται το ΚΤΕΛ προκειμένου να καλύψει τις δικές του ανάγκες.
Στο παιχνίδι και άλλα τρία ΚΤΕΛ
5. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο είναι εκείνο που θα αναλάβει το σύνολο του έργου, θα μπορεί να υπομισθώσει ορισμένες γραμμές σε άλλα γειτονικά ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη επέλθει συμφωνία μεταξύ του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και των ΚΤΕΛ Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής τα οποία θα αναλάβουν συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές.
Ποιες γραμμές θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τις συνολικά 25 γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν από τον ΟΑΣΘ, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τις δέκα οι οποίες βρίσκονται στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού:

51: Ν.Σ. Σταθμός – Σίνδος,

53: Τοπικό Σίνδου,

54: Ν.Σ. Σταθμός – Ιωνία,

55: Σταυρούπολη – Ωραιόκαστρο,

56: Ν.Σ. Σταθμός – Ωραιόκαστρο,

80: Θεσσαλονίκη – Μάλγαρα,

81: Θεσσαλονίκη – Κουφάλια,

83: Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη – έως το πανεπιστήμιο,

60: Πανόραμα – Νέο Πανόραμα,

60Β: Οικισμός 751 Πανόραμα.

Άλλες τέσσερις γραμμές στην ίδια περιοχή θα αναλάβει το ΚΤΕΛ Κιλκίς:

9: Ν.Σ. Σταθμός – Λαχαναγορά,

40: Ν.Σ. Σταθμός – Καλοχώρι,

42: Κορδελιό – Κοιμητήρια Ευόσμου,

43: Τοπικό Ευόσμου.

Τα ΚΤΕΛ Σερρών και Χαλκιδικής θα μοιραστούν τις άλλες έντεκα γραμμές οι οποίες βρίσκονται στο ανατολικό τμήμα του νομού:

36: Βούλγαρη – Ζώνη Καινοτομίας,

61: Χορτιάτης – Διασταύρωση,

66: Χαριλάου – Θέρμη,

67: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Τριάδι,

69: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Επανομή,

76: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αγγελοχώρι,

77: Ν. Μηχανιώνα (Κερασιά) – Επανομή,

79: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αεροδρόμιο,

84: Θεσσαλονίκη – Μελισσοχώρι,

87: Θεσσαλονίκη – Βασιλικά,

88: Θεσσαλονίκη – Μεσημέρι.

Αγορά 121 λεωφορείων

Μόλις το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως για τη σύμβαση, θα γίνει η παραγγελία των συνολικά 121 λεωφορείων που απαιτούνται, εκ των οποίων τα 70 θα τα αγοράσει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα 51 τα άλλα τρία ΚΤΕΛ, αναλόγως του έργου που θα αναλάβει το καθένα. Τα λεωφορεία θα είναι αστικού τύπου με δυνατότητα μεταφοράς εκατό ατόμων εκ των οποίων οι 45 θα είναι καθήμενοι.
Όλα τα λεωφορεία, ασχέτως σε ποιο ΚΤΕΛ θα ανήκουν, θα έχουν ομοιόμορφα χρώματα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (μπεζ και πορτοκαλί). Σύμφωνα με εκτιμήσεις για την αγορά αυτών των 121 λεωφορείων θα απαιτηθεί δαπάνη περίπου εννέα εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες τα ΚΤΕΛ έχουν ήδη εντοπίσει τα προς αγορά λεωφορεία, τα οποία θα είναι ηλικίας κάτω των δέκα ετών.

Πηγή: https://www.voria.gr