Η επένδυση οδήγησε στην εκ βάθρων αναβάθμιση της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής λευκών τυριών της ΜΕΒΓΑΛ, αλλά και στην επέκτασή της, καθώς απαιτήθηκε και μεγαλύτερος χώρος. Τα δε βασικά σημεία της ήταν στην πρώτη φάση της επένδυσης η αναβάθμιση της πήξης και της κοπής των τυροπηγμάτων και η δοσομέτρηση στα καλούπια και στη δεύτερη, που ολοκληρώθηκε φέτος, τα νέα καλούπια και η καινούρια γραμμή στράγγισης σε κλειστά τούνελ με ελεγχόμενη θερμοκρασία και υγρασία. Στη δεύτερη φάση αναβαθμίστηκαν συνολικά και οι συνθήκες υγιεινής της μονάδας (clean area στα πρότυπα του ISO 2008), ενώ υλοποιείται πλέον το ξεκαλούπωμα και η τοποθέτηση των μπλοκ της φέτας στα δοχεία ωρίμανσης αυτοματοποιημένα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Image
Με τη νέα επένδυση των 20 εκατ. ευρώ επιτυγχάνονται δύο βασικοί στόχοι: η απόλυτα ελεγχόμενη ποιότητα και τυποποίηση του προϊόντος με την εξασφάλιση της σταθερότητας μεταβλητών όπως η υγρασία, η θερμοκρασία και η πολύ καλύτερη υγιεινή σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο είδος, η παραγωγή του οποίου είναι αναγκαστικά ανοιχτή, αλλά και η μείωση του παραγωγικού κόστους χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που εφαρμόστηκε και η οποία εξαλείφει τις διακυμάνσεις των προηγούμενων τεχνολογιών, όπως εξηγεί στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος Χατζάκος. Η σημαντική επένδυση στη μονάδα παραγωγής λευκών τυριών αντανακλά την πίστη της εταιρείας στο εθνικό μας προϊόν, τη φέτα, που παραμένει ισχυρή διαχρονικά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, από τη στιγμή που ο ιδρυτής της ΜΕΒΓΑΛ, Κωνσταντίνος Χατζάκος, προ πολλών δεκαετιών, έγινε ο πρώτος που καινοτόμησε, κυκλοφορώντας στην ελληνική αγορά την επώνυμη συσκευασμένη φέτα, που μέχρι τότε πουλιόταν μόνο σε δοχείο.
Image
Στα επίπεδα του 2019 το EBITDA του 2023, 20% αυξημένος ο τζίρος
Στη χρήση του 2023 ο κύκλος εργασιών της ΜΕΒΓΑΛ πέτυχε αύξηση άνω του 20%, φτάνοντας τα 184 εκατ. ευρώ, ενώ το EBIDTA ανήλθε σε 15,5 εκατ. ευρώ, επιστρέφοντας ουσιαστικά στα επίπεδα του 2019, προ των δυσκολιών που έφερε η πανδημία, αλλά και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Παράλληλα, επετεύχθη διψήφια ανάπτυξη και στον όγκο των πωλήσεων. Οι δε εξαγωγές της μακεδονικής γαλακτοβιομηχανίας ξεπέρασαν το 38% του συνολικού της τζίρου, ήτοι περίπου 71 εκατ.ευρώ. Η εταιρεία εξάγει σε 35 χώρες, με βασικότερες τις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης και την Αμερική, ενώ κάθε χρόνο ανοίγει νέες αγορές σε Ασία και Μέση Ανατολή.