Η επενδυτική φιλοσοφία της εταιρείας επικεντρώνεται στη διαρκή βελτίωση της ποιότητας, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της, την αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την αύξηση των δυνατοτήτων της για παραγωγή νέων προϊόντων. Αυτή τη στιγμή μάλιστα βρίσκεται σε εξέλιξη η επένδυση αναβάθμισης της μονάδας παραγωγής λευκών τυριών, ύψους 20 εκατ.ευρώ, που θα την καταστήσει ένα από τα πιο σύγχρονα τυροκομεία των Βαλκανίων, όπως σημειώνει στη Voria ο διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος Χατζάκος. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό δείχνει την πίστη της εταιρείας στο εθνικό μας προϊόν, τη φέτα, κάτι που συνεχίζεται από το παρελθόν, μιας και ο ιδρυτής της ΜΕΒΓΑΛ και παππούς του, Κωνσταντίνος Χατζάκος, ήταν ο πρώτος που καινοτόμησε, κυκλοφορώντας στην ελληνική αγορά την επώνυμη συσκευασμένη φέτα, που μέχρι τότε πουλιόταν μόνο σε δοχείο.
Image

Ταυτόχρονα εγκαθίσταται στη ΜΕΒΓΑΛ και νέος εξοπλισμός για την παρακολούθηση, τον έλεγχο και τις καταγραφές των αυτοματοποιημένων διαδικασιών παραγωγής στα τμήματα Παραλαβής, Επεξεργασίας και Εμφιάλωσης του γάλακτος, με πλήρη στοιχεία για τα παραγόμενα προϊόντα, την ποιότητα και το κόστος παραγωγής, ύψους 2 εκατ.ευρώ.
Αύξηση του τζίρου άνω του 20% το 2023
Η χρονιά προβλέπεται να κλείσει με ανάπτυξη άνω του 20% σε τζίρο και με διψήφια ανάπτυξη σε όγκο. Μετά από δύο πολύ δύσκολες χρονιές με συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των α’ και β’ υλών και μειωμένη προσφορά γάλακτος, το 2023 είναι μια ήπια χρονιά και δίνει στην εταιρεία την ευκαιρία να ισορροπήσει και την κερδοφορία της στα πλαίσια που ορίζει η υγιής και συνειδητή επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της.
Image

Επίσης, φέτος οι εξαγωγές της ΜΕΒΓΑΛ θα αγγίξουν το 38% του συνολικού της τζίρου, ήτοι περίπου 70 εκατ.ευρώ. Η εταιρεία εξάγει σε 35 χώρες, με βασικότερες τις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης και την Αμερική, ενώ κάθε χρόνο ανοίγουν κάποιες νέες αγορές σε Ασία και Μέση Ανατολή. «Το 1985 που ξεκίνησε τις εξαγωγές ο παππούς μου το έκανε με τη φέτα. Στη συνέχεια και την τελευταία δεκαετία άρχισαν να αυξάνονται με μεγάλο ρυθμό οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τη φέτα κάποια στιγμή. Τα επόμενα χρόνια θεωρούμε πως θα αντιστραφούν οι συσχετισμοί, καθώς οι πωλήσεις της φέτας βαίνουν αυξανόμενες» εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος Χατζάκος, τονίζοντας πως η εταιρεία δημιουργεί υπεραξία στον Έλληνα πολίτη και κτηνοτρόφο και διαφημίζει την αξία της ελληνικής διατροφής στην παγκόσμια αγορά.
Νέα σειρά προϊόντων με αυξημένη πρωτεΐνη
Για τη νέα χρονιά η ΜΕΒΓΑΛ θα λανσάρει μια νέα ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων με αυξημένη πρωτεΐνη, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες και τάσεις, ενώ θα ενισχύσει περαιτέρω τις κατηγορίες των γλυκισμάτων, των harmony gourmet και των παιδικών γιαουρτιών με νέα προϊόντα.
Πρόσφατα η εταιρεία λάνσαρε το «Οικογενειακό», το οποίο είναι λευκό γιαούρτι για όλη την οικογένεια σε συσκευασία 1 κιλού, δύο νέες γεύσεις στη σειρά harmony gourmet, το cheesecake λεμόνι και το Cookies & Brownies, την κρέμα καϊμάκι με σιρόπι βύσσινο, δύο νέα κεφίρ, το ένα με κατσικίσιο γάλα και το άλλο με γεύση μύρτιλο, ενώ πλέον τα παιδικά frutomaniacs έχουν σοκολατομπαλάκια ΙΟΝ. «Παρά το γεγονός ότι παράγουμε κυρίως παραδοσιακά προϊόντα, η καινοτομία είναι για εμάς πρόκληση, αλλά και παράγοντας ανάπτυξης» σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ.
Image

Η ελληνική αγορά γαλακτοκομικών στο 6μηνο του 2023 είχε 12,8% ανάπτυξη σε τζίρο, αλλά και 1% μείωση σε όγκο. Αντίστοιχα, η ΜΕΒΓΑΛ είχε 15% ανάπτυξη σε τζίρο και 9,5% σε όγκο στο κανάλι των σούπερ μάρκετ. Επομένως ενισχύθηκε σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να έρχεται από τις κατηγορίες του φρέσκου γάλακτος, του γιαουρτιού και των επιδορπίων. Επίσης, παραμένει market leader στις κατηγορίες των κεφίρ, του γιαουρτιού χωρίς λακτόζη με την επωνυμία only, στα γιαούρτια με φρούτα, στο ανθότυρο και στην κρέμα καραμελέ, ενώ στα παραδοσιακά γιαούρτια (με πέτσα) κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο.
Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Στο πλαίσιο της επιδίωξής της για ανάπτυξη σε αρμονία με τον άνθρωπο και το φυσικό περιβάλλον, η ΜΕΒΓΑΛ ακολουθεί συγκεκριμένη περιβαλλοντική πολιτική, μέσω της οποίας στοχεύει στη διαρκή μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Οι πρακτικές και οι δράσεις που εφαρμόζει είναι πολλές, με τις πιο πρόσφατες να έχουν ως εξής: Σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες της ακολουθεί πρόγραμμα μείωσης πλαστικού με τη διαρκή βελτίωσή τους (42 τόνοι το 2022) και προτιμά τη χρήση χαρτιού FSC (Forest Stewardhip Council) στο φρέσκο γάλα, σε χαρτοθήκες και χαρτόκουτα.
Εφαρμόζει πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας και παράλληλα έχει επενδύσει σε καθαρές μορφές ενέργειας με την ένταξή της στο δίκτυο φυσικού αερίου, που μείωσε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 28,9%.
Image
