Κουφάλια – ΛΑΪΚΉ ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΗ : Ανακοίνωση για τον ΟΑΣΘ

ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΘ
Τον Αύγουστο του 2003 στη δυτική Θεσσαλονίκη οι συγκοινωνιακές γραμμές πέρασαν από τα ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ. Αυτό ήταν μια κατάκτηση και η ικανοποίηση ενός παλιού λαϊκού αιτήματος για φθηνές και με συχνότερα δρομολόγια συγκοινωνίες.
Από τότε όμως πέρασε καιρός. Ο ΟΑΣΘ με τα σαράβαλα λεωφορεία να κυκλοφορούν στους σαράβαλους δρόμους, χωρίς να ξέρεις τι ώρα θα περάσουν από την στάση και τι ώρα θα φτάσεις στον προορισμό σου, απαξιώθηκε τόσο και μας γυρίζουν είκοσι χρόνια πίσω, στα ΚΤΕΛ.
Η σύμβαση που υπογράφτηκε έχει ισχύ για δύο χρόνια συν ένα χρόνο παράταση, τα λεωφορεία που θα αγοραστούν είναι μεταχειρισμένα δεκαετίας, και τα εισιτήρια θα είναι όπως πριν στα δύο χρόνια της σύμβασης. Μετά;….
Θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν, ότι στόχος και της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της σημερινής της ΝΔ είναι να μειώσουν την κρατική επιχορήγηση που έδιναν στον ΟΑΣΘ, (έφθανε τα 130 εκατομμύρια το χρόνο και πρέπει να πέσει στα σαράντα), και ταυτόχρονα να παραδώσουν ελεύθερο πεδίο κερδοφορίας στα ιδιωτικά κεφάλαια.
Αυτή η επιδότηση όμως ήταν που εξασφάλιζε φθηνό εισιτήριο. Σήμερα ο συνδημότης μας στο Λουδία αν πάρει το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ημαθίας για τη Θεσσαλονίκη θα πληρώσει 3,70 ευρώ, ενώ από την ίδια στάση με το αστικό θα πληρώσει 1,2 ευρώ έχοντας και το δικαίωμα της μετεπιβίβασης.
Οι δηλώσεις του καινούργιου προέδρου του ΟΑΣΘ που όρισε η Ν.Δ. στην εφημερίδα <<Μακεδονία>> 16/10/19 δεν επιτρέπουν ελπίδες για την διατήρηση του μειωμένου εισιτηρίου στο μέλλον: Δεν μπορεί ο επιβάτης από το σιδηροδρομικό σταθμό έως την Καμάρα να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο με τον επιβάτη που θα πάρει το λεωφορείο από την Καμάρα για να πάει στα Κουφάλια……
Φυσικά και δεν φτάνουν μόνο οι μειώσεις των μισθών των υπαλλήλων, ούτε η αραίωση των δρομολογίων, για την κατοχύρωση της κερδοφορίας των νέων ιδιοκτητών, αν δεν συνδυασθούν μελλοντικά με γενναία αύξηση των εισιτηρίων.
Διόδια παντού, μετρό που δεν τελειώνει ποτέ, καύσιμα πανάκριβα και μισθοί καθηλωμένοι στα 600 ευρώ κάνουν ακόμα πιο δύσκολο να αποδεχθείς μια δουλειά, που δύσκολα θα βρεις, όταν για την μετακίνησή σου πρέπει να ξοδεύεις το μισό μηνιάτικο.
Μια πολιτική που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, σύμφωνα με την οποία ο χρήστης οποιασδήποτε κοινωφελούς υπηρεσίας πληρώνει χωρίς καμμιά μέριμνα για να έχει να πληρώνει. Αυτή την πολιτική την έχουν υιοθετήσει και οι δήμαρχοι, και την εφαρμόζουν γενικευμένα στις υπηρεσίες που προσφέρουν στους δημότες. Σύμφωνα μ΄ αυτήν ακόμη και το νερό πρέπει να προσφέρεται συνυπολογίζοντας το χρηματοοικονομικό κόστος, το περιβαλλοντολογικό κόστος και το κέρδος για την δημοτική επιχείρηση. Γι΄αυτό δεν θα τους δείτε να αντιδρούν ποτέ σε τέτοιες πολιτικές.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν πρόκειται να αλλάξει όσο παραμένει “ζωντανή” η αιτία που τη δημιουργεί και αυτή δεν είναι άλλη από την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια , με τη λογική κόστους – οφέλους.
Γι’ αυτό δεν αποτελεί λύση και βρεθήκαμε απέναντι στην λεγόμενη “κρατικοποίηση” – που μόνο τέτοια δεν ήταν – του ΟΑΣΘ.
Συνδημότες και συνδημότισσες, αυτή η κατάσταση αντιμετωπίζεται μόνο με την οργανωμένη πάλη των εργαζομένων και των υπόλοιπων λαϊκών στρωμάτων,
• για να έχουμε συγκοινωνίες με φθηνό εισιτήριο που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες ,
• για να μεταφέρονται οι εργαζόμενοι δωρεάν στον τόπο δουλειάς τους, για δωρεάν μετακίνηση μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, ανέργων, ατόμων με ειδικές ανάγκες.
• Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων
Τέλος πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι πως μόνο ένας ενιαίος κρατικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς, σχεδιασμένος με επιστημονικό τρόπο, μπορεί να δώσει συνολικά τη λύση στο πρόβλημα. Bασική προϋπόθεση όμως για να υλοποιηθεί αυτό είναι, αυτοίπου παράγουν όλο αυτό τον πλούτο που βλέπουμε γύρω μας – δηλαδή οι εργαζόμενοι – να κάνουν κουμάντο οι ίδιοι στην οικονομία, να τη σχεδιάζουν σε όφελός τους

Κουφάλια 29/1/2020