Η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΖΑΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ parallaxi ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

 

Η αστική συγκοινωνία της πόλης είναι καθημερινό «όνειδος», βασανιστήριο των Θεσσαλονικέων.
Το στοιχειωμένο μετρό, όταν λειτουργήσει θα το πληρώσουμε πανάκριβα. Οι όποιες επεκτάσεις θα πάρουν δεκαετίες.
Το άνευ προηγουμένου σκάνδαλο του ιδιωτικού αλλά αδρά, κρατικά επιδοτούμενου ΟΑΣΘ, αντικαταστάθηκε από τη δήθεν «απο-ιδιωτικοποίηση» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η κατάσταση χειροτερεύει, οδηγούμαστε πάλι σε ιδιωτικοποίηση.
Ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζοντας κοινοτική οδηγία για απελευθέρωση (ιδιωτικοποίηση) των αστικών συγκοινωνιών, προβλέπει εμπλοκή ιδιωτών επιχειρηματιών απευθείας είτε μέσω συνεργασιών τους με δήμους (ΣΔΙΤ) στους οποίους θα τεμαχισθούν οι γραμμές.
Οι υποψήφιοι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ομονοούν σ’ αυτό. Ιδιωτικοποίηση ευθέως από τη  ΝΔ, εμπλοκή δήμων σε συνεργασία με ιδιώτες από την υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ.
Ίδιο αποτέλεσμα: Ιδιωτικοποίηση, ακόμα ακριβότερο εισιτήριο, χειρότερες συγκοινωνίες.
Η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης:
Εκκαθάριση ΟΑΣΘ, απόδοση ευθυνών
Ενιαίος, αποκλειστικά δημόσιος φορέας όλων των αστικών συγκοινωνιών.
Εκσυγχρονισμός, ενίσχυση του στόλου με αξιοποίηση της ΕΛΒΟ που ξεπουλιέται ή κλείνει.
Άμεσα: Δωρεάν συγκοινωνία για εργαζόμενους προς  και από τη δουλειά τους, για  άνεργους, συνταξιούχους, φοιτητές, μαθητές, ΑΜΕΑ.
Δεν πρόκειται για πρόταση για τη Δευτέρα Παρουσία. Λειτούργησε στα τέλη της δεκαετίας του ’80.
Γιατί δεν μπορεί τώρα;
Χρειάζεται λαϊκή πίεση, ενίσχυση των δυνάμεων που αγωνίζονται γι’ αυτό, τη Λαϊκή Συσπείρωση.