δ. Χαλκηδόνος : Σε τροχιά επέκτασης προς τρία σημεία ( Ανχίαλο- Αγ.Αθανάσιο – Γέφυρα ) ο Προαστιακός ;

Μέχρι τις αρχές του 2023 αναμένεται να έχει ανάδοχο το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης, που έχει ήδη δημοπρατηθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου εδώ και ένα μήνα, μαζί με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης είναι από εκείνα που βρέθηκαν σε εκκρεμότητα από πέρσι, όταν ανακλήθηκε ο διαγωνισμός τον προηγούμενο Απρίλιο (και για τα δύο έργα).
Η ανάκληση έγινε επειδή υπήρξαν τεχνικά ζητήματα που απαιτούσαν σημαντικές τροποποιήσεις στις χαράξεις.
Όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά: Το πρώτο τμήμα του έργου της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα συναρτάται άμεσα με το σχεδιαζόμενο έργο της Ανάπτυξης Δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη και τις απαραίτητες επεμβάσεις ανισοπεδοποίησης κύριων οδικών αξόνων στην αστική περιοχή από την οποία διέρχονται τα δύο αυτά έργα, το δε δεύτερο τμήμα του συναρτάται άμεσα με την υλοποίηση νέων επενδύσεων που σχεδιάζονται από την εταιρεία «ΟΛΘ ΑΕ», με αποτέλεσμα εκ των ανωτέρω παρεμβάσεων να τροποποιούνται ουσιωδώς οι τεχνικές και οικονομικές παράμετροι, που σχετίζονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεση συμβάσεως.
Οι τροποποιήσεις αυτές έγιναν μέσα στο προηγούμενο καλοκαίρι και τελικώς τα δύο έργα δημοπρατήθηκαν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου πριν από περίπου ένα μήνα.
Τα επόμενα βήματα και η κρίσιμη τροποποίηση
Τώρα θα γίνει ο έλεγχος των προτάσεων που θα κατατεθούν, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση στη χάραξη των δυο έργων και ακολούθως να επιλεγεί μέσα από τις διαδικασίες ο ανάδοχος της τελικής μορφής που θα έχουν τα δυο έργα. Ο ανάδοχος θα είναι κοινός και σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να προκύψει στις αρχές του 2023.
Οι τροποποιήσεις αφορούν κυρίως στο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα. Εκεί υπάρχει το ζήτημα της ανισοπεδοποίησης είτε της σιδηροδρομικής γραμμής (με γέφυρα στη συμβολή της με την παλιά δυτική είσοδο Θεσσαλονίκης – 26ης Οκτωβρίου), είτε της 26ης Οκτωβρίου, που θα αποκτήσει ένα ανισόπεδο τμήμα. Στο θέμα του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης τα πράγματα φαντάζουν πιο ολοκληρωμένα και πιο απλά, διότι η χάραξη ουσιαστικά υπάρχει και επίσης έπειτα από παρέμβαση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασιστεί και ότι το City Train δεν θα φτάνει μέχρι τα Διαβατά, αλλά μέχρι τη Γέφυρα του δήμου Χαλκηδόνας. Το σημαντικότερο ζήτημα στην περίπτωση του προαστιακού είναι οι σταθμοί.
Όπως τονίζει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, που «τρέχει» τα δυο έργα, «οι διαδικασίες προχωρούν, είναι δεδομένη η απόφαση της κυβέρνησης και του υπουργείου τα δυο έργα να γίνουν, γι’ αυτό και υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και έχουμε προχωρήσει στη δημοπράτησή τους με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, προκειμένου να πάμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
Με την τροποποίηση – επέκταση του City Train, ο προαστιακός θα εξυπηρετεί επιπλέον του αρχικού σχεδιασμού το Διεθνές Πανεπιστήμι στη Σίνδο, την Αγχίαλο, τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα και φυσικά θα συνδέει αυτές τις περιοχές με τη δυτική Θεσσαλονίκη και το κέντρο της πόλης. Αυτή η τροποποίηση μάλιστα θεωρείται κρίσιμη για τη βιωσιμότητα του έργου και για την εξυπηρέτηση πολλαπλάσιων επιβατών, αφού μόνο το Διεθνές Πανεπιστήμιο επισκέπτονται καθημερινά περίπου 30.000 πολίτες, ενώ σε αυτούς θα προστεθούν και πολλοί εργαζόμενοι στην περιοχή (ΒΙΠΕ, βιομηχανικό πάρκο Γέφυρας, εκατοντάδες επιχειρήσεις), αλλά και οι επισκέπτες από την κεντρική και δυτική Μακεδονία (μέθοδος μετεπιβίβασης).

Σημείωση : Το έργο της  επεκτασης είχε προταθεί στην « City Train –  προαστιακός ΤΡΑΙΝΟΣΕ» -όπως είχε γράψει την περίοδο εκείνη η τοπική εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ»- από τους δημάρχους Π  Δαικούδη και Γ. Μπίκου και το στήριξε στην  συνέχεια  ο δήμαρχος Γ. Τσουκνιδάς

Πηγή: https://www.voria.gr