Έρχεται ο Δυτικός Προαστιακός της Θεσσαλονίκης – Από ποιες περιοχές θα περνάει, πότε θα είναι έτοιμος

Το έργο θα άρει την απομόνωση της δυτικής Θεσσαλονίκης από τα μέσα σταθερής τροχιάς, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών.
Στα έργα που μαζί με το Μετρό θα αλλάξουν τον μεταφορικό χάρτη της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε την προ ολιγών ημερών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του 4ου συνεδρίου Thessaloniki Future Thinking Dialogues (TFTD).
Για το Fly Over επισήμανε ότι παρά την καχυποψία που υπάρχει μεταξύ των Θεσσαλονικέων εξαιτίας των καθυστερήσεων στην υλοποίηση του Μετρό, το έργο θα είναι πράγματι έτοιμο το 2027, κάτι που αποδεικνύεται από την τρέχουσα εικόνα και την πρόοδό του μέχρι στιγμής.
Εξέφρασε δε την πίστη του στο εμβληματικό, όπως το χαρακτήρισε, έργο του σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης που έχει ήδη περάσει από τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. «Είμαστε έτοιμοι, πιστεύτω στην επόμενη προγραμματική περίοδο να το υλοποιήσουμε και αυτό», επισήμανε.
Προαστιακός Θεσσαλονίκης
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, όπως και ο Fly Over, εντός του 2027, σηματοδοτώντας τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με την ανατολική με μέσο σταθερής τροχιάς, μιας και το Μετρό το οποίο θα φτάσει μέχρι το Αεροδρόμιο,θα ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, από εκεί δηλαδή που θα είναι η αφετηρία και του Δυτικού Προαστιακού.
Θα έχει 16 σταθμούς και 3 γραμμές, εξυπηρετώντας τη Μενεμένη, το Κορδελιό, τα Διαβατά, την Αγχίαλο και τη Σίνδο. Ειδικότερα, η προμελέτη, που δεν αποκλείεται να τροποποιηθεί, προβλέπει ως Γραμμή 1: Ν.Σ. Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά, ενώ η Γραμμή 3 (τμήμα Λαγκαδά-Επτανήσου) θα είανι σχεδόν στο σύνολό της σε νέα χάραξη.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Κώστα Γιουτίκα, ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα βελτιώσει την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών, θα εξυπηρετεί χιλιάδες εργαζομένους και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης, ενώ θα περιορίσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την περιβαλλοντική ρύπανση.
Ανέφερε δε ότι πρόκειται για ένα αρκετά εφικτό έργο, δεδομένου ότι έχει το ισχυρό πλεονέκτημα της αξιοποίησης του υφιστάμενου, αλλά ανενεργού τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα, χρειάζεται κυρίως η κατασκευή νέων σταθμών για την επιβίβαση των επισκετπών και των χρηστών, όπως και νέοι συρμοί.